Wyniki Twojego wyszukiwania

Lufthansa wyposaża Boeingi 777F w technologię Sharkskin

Dodany przez Karol Serwatko 15 lipca 2021
| Bez kategorii
| 0

Z roku na rok coraz bardziej dążymy do tego, aby zmniejszać emisję CO2 i innych zanieczyszczeń. Dzięki temu urządzenia domowe, gry hazardowe jednoręki bandyta w telefonie napędzane są w wielu krajach zieloną energią. Wiele firm ponadto wprowadza nowe technologie, które jeszcze bardziej mają wpłynąć na obniżenie emisji CO2. Jedną z nich jest Lufthansa, która chce wyposażyć swoje Boeingi 777F w technologię Sharkskin.

Nowy projekt niemieckiej firmy

Lufthansa to największy niemiecki przewoźnik lotniczy, jak i jedna z największych firm w Europie, której samoloty latają po całym świecie. Zajmuje się nie tylko lotami pasażerskimi, lecz także i cargo. W związku z redukcją kosztów oraz troską o środowisko naturalne Lufthansa, a zwłaszcza jej osobny dział cargo chcą osiągnąć jak największe oszczędności, przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne. Niemiecki przewoźnik planuje zatem wprowadzenie technologii skóry rekina dla floty Boeingów 777F, co ma rozpocząć się w przyszłym roku.

Mamy teraz do czynienia z bardzo ciekawym rozwiązaniem w lotnictwie. Do tej pory inżynierowie inspirowali się ptakami. Teraz jednak ich wzrok podążył w kierunku mórz i oceanów, w których to znajdują się rekiny. AeroSHARK to zupełnie nowa technologia, która nie jest jednak czymś aż tak bardzo skomplikowanym. Jest to bowiem specjalna folia, która jest nanoszona na powierzchnię samolotu. Przypomina ona w swojej strukturze właśnie skórę rekina. Za pomocą technologii laserowej tworzone są wzory rowków w górnej warstwie lakieru wybranego samolotu. Tego rodzaju powstałe rowki mają wielkość zaledwie około 50 mikrometrów, jednak już są w stanie zmniejszać tarcie, jakie zachodzi podczas lotu między samolotem a powietrzem. W takim wypadku w związku z mniejszym tarciem samolot nie musi zużywać aż tak dużej mocy jak dotąd, dzięki czemu mają zostać zauważone większe oszczędności na paliwie.

Według przeprowadzonych badań nowa technologia jest w stanie zmniejszyć opór samolotu o 1%. Lufthansa posiada obecnie flotę składającą się z dziesięciu Boeingów 777F. Według szacunków każdego roku zaoszczędzi w ten oto sposób około 3700 ton paliwa. To z kolei przyczyni się również do redukcji wytwarzanego przez samoloty CO2 o blisko 11 700 ton. Jak podała niemiecka firma, takie oszczędności równają się wykonaniu aż 48 lotów towarowych z Frankfurtu do Szanghaju. Mowa w tym wypadku tylko o 10 samolotach, które zapewne będą stanowić poligon doświadczalny dla nowej technologii. Jeśli się sprawdzi i zostanie zastosowana na innych samolotach firmy, to wtedy Lufthansa będzie mogła liczyć na znaczne oszczędności w skali roku.

Wspomniany Boeing 777 Freighter to specjalna wersja słynnego modelu przeznaczona do lotów cargo. Amerykańska firma zdecydowała się w nim na wprowadzenie nowych rozwiązań, co zmniejszyło ogólne koszta eksploatacji. Z tego też względu Lufthansa zakupiła 10 takich maszyn, które są obecnie wykorzystywane na dalekich trasach. Jeśli samolot jest w pełni załadowany, to może bez trudu przelecieć około 9 070 km.

Dalsze redukcje CO2

To nie koniec zmian w firmie. Wymuszone są one w końcu przez ogólną politykę Niemiec i UE w sprawie obniżenia C02 do 2030 i 2050 roku. Niemiecka firma zdecydowała się na wykonywanie niektórych lotów przy użyciu zrównoważonych paliw lotniczych. Obejmuje to na chwilę obecną cotygodniowe loty do Szanghaju. Dzięki temu tylko w okresie letnim będzie w stanie zmniejszyć emisję CO2 o 20 250 ton, jak i również zaoszczędzi około 174 ton zwykłego paliwa do silników odrzutowych w każdym tygodniu.

Typ oferty
Kategoria
Cena
Powierzchnia
Pietro
Liczba pokoi
{{prop.label}}
{{prop.label}}
{{prop.label}}