Szukanie zaawansowane
Wyniki Twojego wyszukiwania

Krzesła w open space i częściach wspólnych

Dodany przez ASK 22 stycznia 2019
| Bez kategorii
| 0

Jakie krzesło do części wspólnych nieruchomości należy wybrać? To zależy. Wyposażenie tego rodzaju zależy od funkcji i rodzaju miejsca, które zamierzamy umeblować. Inne potrzeby będą w dużej firmie z przestrzenią open space, a zupełnie inne w hotelowym holu czy osiedlowej świetlicy.

Części wspólne mogą mieć bardzo różny charakter. W samych biurach mogą być przeznaczone zarówno do pracy, jak i odpoczynku czy relaksu. Mogą też mieć użytkowy charakter, np. służąc jako poczekalnia. Do każdego z tych miejsc odpowiednie będzie inne krzesło lub fotel.

Krzesło w open space

Polskie firmy sprawnie przejmują kulturowe wzorce z zachodu, więc nie powinno dziwić, że w wielu z nich pojawiły się biura typu open space. Dla jednych wciąż są kontrowersyjne. Dla innych są prawdziwym hitem. Z pewnością pozwalają one lepszy przepływ informacji i kontrolę pracowników, a także ułatwiają pracę zespołom. Są również bardziej oszczędne – zarówno w kontekście optymalnego wykorzystania przestrzeni, jak i na przykład kosztów wyposażenia. Nie da się jednak ukryć, że istnieją firmy, które przedkładają ilość nad jakość, przesadzając z oszczędnościami. W tym kontekście właśnie można zrozumieć narzekania niektórych pracowników na niski komfort pracy. Tymczasem jest to jedna z tych kwestii, która może się znacznie przełożyć na wydajność podwładnych, a także zaważyć o sukcesie lub porażce powierzchni biurowych open space przeznaczonych pod wynajem freelancerom i małym firmom.

Dlatego właśnie ergonomia w tego rodzaju biurach ma ogromne znaczenie i powinna być jednym z ważniejszych kryteriów w czasie urządzenia wnętrza firmy. Przestrzeganie przepisów i norm dotyczących tego aspektu aranżacji powierzchni biurowej nie tylko pozwala spać spokojnie jeśli chodzi o ewentualne kontrole warunków pracy, ale i potraktowane jako inwestycja w pracownika pozwala osiągnąć lepszą wydajność, osiągi oraz zadowolenie i zdrowie pracownika. Lepsze zaangażowanie, mniej błędów wynikających ze zmęczenia, rzadsze urlopy chorobowe – to gra warta świeczki. Wystarczy zatem skoncentrować się na spełnieniu podstawowych zasad ergonomicznego miejsca pracy, a zakup odpowiedniego krzesło nie powinien być trudnym wyborem. Przynajmniej do momentu, w którym pojawi się kwestia pieniędzy.

Ograniczenia budżetowe mogą być największą przeszkodą w każdej firmie. Należy wszakże pamiętać, że najtańsza opcja nie zawsze będzie optymalna. Ale i inwestycja w najdroższe ergonomiczne krzesła lub fotele obrotowe nie jest wcale słuszna. Aranżując biuro typu open space, należy umieć zbalansować koszta z potrzebami pracowników.

Ergonomiczne krzesła obrotowe to nie jedyna opcja

W firmach nie można się jednak ograniczać tylko i wyłącznie do krzeseł obrotowych i nie chodzi tu np. o krzesła do sal konferencyjnych. W kontekście części współdzielonych w firmie warto wyróżnić także wszelkiego rodzaju kuchnie, świetlice, sale sportowe, relaksacyjne i inne pomieszczenia użytkowe, które mają wspólny charakter – czy to w obrębie jednego lub kilku działów, czy też kilku firm znajdujących się w jednym biurowcu. W tych miejscach pracownik odpoczywa, regeneruje się, motywuje do dalszej pracy. I o te miejsca również warto zadbać, dobierając do nich odpowiednie krzesła.

Wiele tu zależy od charakteru firmy i biura. W korporacji, w której panuje luźna atmosfera, zatrudnieni są młodzi ludzie, a branża nie wymaga bardzo oficjalnego zachowania, można pozwolić sobie na sporo ekstrawagancji w doborze mebli. Obok typowych krzeseł można na przykład w części kuchennej postawić hokery, czyli wysokie krzesła barowe, przy których pracownicy mogą poczuć się choć na chwilę jak w pubie. Ciekawym rozwiązaniem, zwłaszcza w salach, które mają rekreacyjny charakter lub które mają służyć do odpoczynku, może być wstawienie kanapy lub pufy dużych rozmiarów przeznaczonej do siedzenia w kilka osób. Pozwoli to utrzymać wspomnianą luźną atmosferę, a także będzie sprzyjać integracji pracowników, szczególnie w przypadku, gdy potrzeba zrozumienia i współpracy między zespołami z różnych biur w obrębie danej firmy. Z kolei firma o bardziej sformalizowanej i sztywnej kulturze będzie szukać do części wspólnych produktów o innym charakterze, mniej młodzieżowych, może nawet podkreślających prestiż i status całej organizacji.

Krzesła w innych nieruchomościach wspólnych

Wszystko to oznacza, że do części wspólnych w firmie można wybierać spośród bardzo szerokiej gamy modeli i rodzajów krzeseł. Od foteli po pufy czy hokery. Od ergonomicznych krzeseł obrotowych po krzesła sztaplowane do sal konferencyjnych (takie krzesła obejrzeć można np. na stronie sklepu Centrum Krzeseł ). Ale ciekawym przypadkiem są także części wspólne w innych lokalach i obiektach.

W restauracjach, kawiarniach i hotelach oprócz ceny, ergonomii i funkcjonalności dodatkowym istotnym czynnikiem jest wysoka estetyka krzeseł. W tego rodzaju miejscach bardzo pożądane mogą okazać się designerskie krzesła o niestandardowym wyglądzie, choć też nie można popadać w ekstrema, wyposażając wszystkie hole, korytarze i poczekalnie w krzesła, które nie nadają się do siedzenia, ale za to ładnie wyglądają. Dodatkowo warto pamiętać, że kiedy obiekt dysponuje zewnętrzną strefą gastronomiczną, oprócz krzeseł warto będzie zakupić ławki, kanapy lub leżaki.

Zawsze jednak należy starać się stawiać na jakość i komfort użytkowania. Tylko tak można mieć pewność, że korzystający z wybranych krzeseł do części wspólnych będą w pełni zadowoleni. Intrygujące wzornictwo i dopasowany do całej aranżacji design tylko dopełnią wówczas pozytywnego wrażenia.