Wyniki Twojego wyszukiwania

Za każdą nieruchomością stoi człowiek i jego życiowa historia… – wywiad z Marcinem Świsłowskim.

Z Marcinem Świsłowskim, właścicielem biura nieruchomości Lwy Nieruchomości, o współpracy biur i przyszłości w branży rozmawia Karol Serwatko.

Karol Serwatko, askdom.pl: Panie Marcinie, zwykle w pierwszych słowach pytam o początki w branży nieruchomości. Tym razem chciałbym zapytać jednak nieco przewrotnie. Jak widzi Pan swoją przyszłość w tej branży?

Marcin Świsłowski, Lwy Nieruchomości: Branża nieruchomości jest branżą bardzo wymagającą. Sprzedajemy a raczej pomagamy sprzedać lub kupić naszym klientom produkt absolutnie ekskluzywny, warty kilkaset tysięcy złotych. Wiąże się to oczywiście z ogromną odpowiedzialnością i wymaga stałego doskonalenia wiedzy z wielu dziedzin. Prawo, marketing, fotografia, home staging to typowa wiedza, której można nauczyć się na szkoleniu, kursie lub z książki. Równie duże znaczenie ma w mojej ocenie wiedza z zakresu szeroko pojętych umiejętności miękkich – komunikacji, psychologii, umiejętności pracy w grupie czy umiejętność mediacji. Chcąc działać w tej bardzo wymagającej branży trzeba stale inwestować zarówno w firmę, samego siebie jak i rozwijać ludzi dookoła siebie. Błędy i potknięcia są wpisane w prowadzenie biznesu. Tylko ten ich nie popełnia kto nic nie robi. Jednym z moich największych autorytetów jest Michael Jordan, który wielokrotnie powtarzał, iż swój sukces zawdzięcza temu, że stale ponosił porażki. Zatem odpowiadając na pytanie – przyszłość to ciągła obecność w branży i testowanie różnych rozwiązań dostosowanych do wymagań rynku.

Czy w branży nieruchomości jest miejsce na współpracę biur?

Zdecydowanie. Tylko ten kto to rozumie ma przyszłość w tej branży. Na rynku chociażby naszym białostockim działa ponad setka biur, coraz więcej zwłaszcza biur reprezentujących tzw. nowe pokolenie doradców jest otwartych na współpracę. W długim okresie to zawsze najbardziej opłacalne. Na współpracy zyskują przede wszystkim klienci, ponieważ jako biura jesteśmy w stanie szybciej łączyć strony i skutecznie realizować transakcje. Współpraca to przede wszystkim klucz do tego by klienci mieli coraz większe przekonanie do korzystania z usług biur. Fakt współpracy i to że jeden doradca daje mi większe możliwości sprzedaży mieszkania lub sprawia, że mogę wygodniej i szybciej nabyć nowe niż gdybym robił to na własną rękę jest wartością dodaną i tym czego szukają klienci w dzisiejszych czasach. Jeśli klient zobaczy tę wartość dodaną znacznie chętniej skorzysta z usług naszego biura. Współpraca jest zatem korzystna dla wszystkich.

Czym taka współpraca powinna się charakteryzować? Jak w praktyce biura nieruchomości współpracują ze sobą? Dlaczego taka współpraca może być korzystna dla klientów?

Otwartością, rzetelnością, ale przede wszystkim zdrowym rozsądkiem. Każde biuro posiada bazę swoich unikalnych ofert oraz klientów, którzy współpracują tylko z nimi. Często zdarza się, że klient z biura A jest zainteresowany ofertą z biura B. Jeśli dzięki współpracy doprowadzimy do transakcji wygrany jest kupujący, sprzedający oraz biuro A i biuro B, czyli mamy sytuację WIN-WIN razy cztery. Chcąc współpracować trzeba rozumieć po co właściwie działamy w branży nieruchomości – według mnie po to żeby pomagać klientom skutecznie sprzedać oraz dobrze kupić. Pieniądze są efektem ubocznym tego co robimy i nigdy nie mogą być priorytetem, to może jedynie przesłonić sens naszej pracy na rynku. Dobro i interes klienta jest najważniejszy dzięki współpracy zyskuje klient, a także my wszyscy jako branża. Jeśli się zamykamy na współpracę szkodzimy nie tylko klientowi, ale przede wszystkim sobie, co rykoszetem odbija się na wizerunku nas wszystkich. Współpraca to podstawa i powiedziałbym obowiązek każdego uczestnika rynku jeśli chce być on postrzegany jako biuro godne zaufania.

Chciałbym zapytać również o Pana biuro – proszę powiedzieć dlaczego warto sprzedać lub kupić z biurem Lwy Nieruchomości?

Lwy Nieruchomości to nie puste slogany, nie mury i nie piękna strona internetowa, ale przede wszystkim rzetelni i odpowiedzialni ludzie. Wiem, że każdy kto trafi do nas jako klient może liczyć na zaangażowanie i zrozumienie. Za każdą nieruchomością stoi człowiek i jego życiowa historia oraz plan jaki chce zrealizować dzięki jej sprzedaży. Jesteśmy przede wszystkim ludźmi i ludzi widzimy w naszych klientach, dopiero potem są umowy formalności i sprawy związane z realizacją transakcji. Filozofia jaką zawsze się kierowałem, kieruję i jaką przekazuję ludziom, którzy ze mną współpracują to to, że jeśli pomożemy w tak ważnej życiowo sprawie jak zakup czy sprzedaż nieruchomości to sprawimy, że człowiek posunie swoje sprawy do przodu, a tym samym jego życie stanie się lepsze. Jeśli uczciwie i z zaangażowaniem pomagamy ludziom w realizacji ich ważnych życiowych decyzji to możemy spać spokojnie i budzić się każdego dnia z satysfakcją, że dobrze wykonaliśmy naszą pracę. Jako tata trójki małych dzieci bardzo cenię sobie spokojny sen… choć dzieci nie zawsze na to pozwalają 🙂

 

 

Podobne artykuły

Sprzedaż każdej nieruchomości jest inna, tak jak inna jest każda nieruchomość… – wywiad z Leszkiem Porzezińskim

Sty 30, 2019

Dziś na nasze pytania odpowiada Pan Leszek Porzeziński – Dyrektor Oddziału Łomża Góralczyk Nieruchomości. Nasz gospodarz opowiedział nam o swojej pracy, wartościach, którymi kieruje się jego firma, a także preferencjach łomżan w kwestii nieruchomości. Zacznijmy od przedstawienia Państwa firmy – jaka jest jej historia oraz czym się dzisiaj wyróżnia na tle konkurencji? Góralczyk Nieruchomości jest stosunkowo młodą firmą, niemniej jednak z potężnym, niesłabnącym potencjałem. …

Czytaj więcej

(…) nic nie wskazuje na to, żebyśmy mogli się spodziewać jakiegoś drastycznego spadku cen nieruchomości… – wywiad z Karenem Saakyanem.

Lut 23, 2019

Dziś gościmy u Pana Karena Saakyana – właściciela firmy AJASPOL HOUSE NIERUCHOMOŚCI, który opowiada nam o swojej pracy, a także dzieli się spostrzeżeniami odnośnie sytuacji na podlaskim rynku nieruchomości.   Zacznijmy klasycznie: jak i kiedy zaczęła się Pana kariera w branży nieruchomości oraz dlaczego wybrał Pan ten zawód? Własną firmę otworzyłem 5 lat temu, natomiast z branżą nieruchomości związany jestem tak naprawdę od 2007 …

Czytaj więcej

Umowa na wyłączność zdecydowanie jest tym, co daje o wiele większe możliwości na skuteczną sprzedaż… – wywiad z Izabelą Kiełsa

Lis 15, 2018

Z Izabelą Kiełsa, właścicielką biura nieruchomości Kiełsa NIERUCHOMOŚCI, o obustronnych korzyściach wynikających ze współpracy – na bazie umów na „wyłączność”, oraz przyszłego kształtu rynku nieruchomości. Karol Serwatko, askdom.pl: Pani Izabelo, większość nieruchomości, które znajdują się w Pani ofercie to „wyłączności”. Proszę powiedzieć dlaczego klienci decydują się na taką współpracę? Trafiają do mnie klienci wymagający, którzy nie są zainteresowani umowami zwykłymi z kilkunastoma biurami na raz. …

Czytaj więcej

Dofinansowanie do 80% na targi i misje gospodarcze!

Lis 14, 2018

Targi międzynarodowe oraz misje gospodarcze z dofinansowaniem do 80% kosztów – zapraszamy wszystkie zainteresowane firmy!! Szanowni Państwo, do 21 listopada 2018 r. przyjmujemy zgłoszenia przedsiębiorstw do udziału w charakterze wystawców w międzynarodowych targach branży budowlanej na lata 2019-2023 z dofinansowaniem do 80% kosztów (w zależności od wielkości firmy). Aktualnie w naszej bazie znanych i polecanych wydarzeń targowych są wszystkie poniżej wskazane największe imprezy z całego …

Czytaj więcej

Szukasz pracy? Remax Partners o. Białystok – szuka pracowników!

Sie 13, 2018

Remax Partners ul. Legionowa 9/1 lok. 138, 15-281 tel.  786 200 112 /  85 741 37 83 / partners@remax-polska.pl Wizytówka firmy – kliknij

Czytaj więcej

Program Promocji Polskiego Budownictwa.

Lis 09, 2018

Branża budowlana w Polsce to prężnie rozwijający się fragment gospodarki. Buduje się u nas dużo, a pracownicy tej gałęzi nie narzekają na brak kontraktów. W skali europejskiej i światowej możemy pochwalić się dużą konkurencyjnością ze względu na wysoką jakość i relatywnie niskie ceny. Jest to dobry moment na rozpoczęcie promocji na poważną skalę i zbudowanie polskiej marki. Niektóre z gałęzi już wiodą prym – …

Czytaj więcej